Parmentier Luxe Modeontwerper

Het genot van kwaliteit en schoonheid sinds 1962 in pels, omgekeerd lam, leder & daim, kasjmier, luxe regenjassen

Het huis Parmentier
Vakmanschap – Ontwerper

Luxe consument eist duurzaamheid maar weet niet precies wat dit inhoud.

Luxe consument eist duurzaamheid maar weet niet precies wat dit inhoud.

Uit een recent onderzoek door Bosten Consulting Group blijkt dat 75 procent van de consumenten duurzaamheid als ‘belangrijk’ of ‘zeer belangrijk’ beschouwen maar diezelfde consument is niet duidelijk in wat hij daaronder verstaat.

Duurzaamheid blijft een vaag concept dat verschillende dingen betekent voor verschillende mensen. Uit het onderzoek blijkt immers dat veel consumenten moeite hebben om te bepalen wat een merk of product duurzaam maakt. Bovendien is hun definitie over duurzaamheid verschillend per productcategorie en marktsegment en ook per leeftijd en zelfs per nationaliteit.
Het rapport besluit: luxe consumenten over de hele wereld eisen duurzaamheid, maar ze zijn het niet altijd eens over wat dit precies inhoud. Dit maakt het voor modemerken moeilijk om strategische beslissingen te nemen. Daarom is de introductie van duurzaamheid-labels wenselijk. Het recent gelanceerde Furmark®-label rond bontproducten is het eerste op wereldschaal gelanceerde label dat de consument bij zijn keuze hierbij kan helpen.